13 maj, 2022

Projektkoordinator på KCEM

Nu söker vi en initiativrik och driven projektkoordinator till KCEM i Karlskoga!   KCEM befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker en projektkoordinator som vill vara med och utveckla och koordinera kompetensutvecklingsinsatser inom explosivvarusektorn. KCEM är ett mindre och familjärt företag men genom att de är medlemsägda av flera nordiskt ledande företag verkar du som koordinator i en komplex miljö med flera olika kontaktytor. KCEMs uppdrag är att bidra till att göra sina medlemmar konkurrenskraftiga genom relevanta utbildningar och föreläsningar, konsulttjänster samt omvärldsbevakning och information till relevanta aktörer. Företaget sitter i nya moderna lokaler, utanför Boforsområdet precis vid E18 med goda pendlingsmöjligheter.
Vill du ha möjlighet att påverka din egen roll och vardag samt vara en viktig pusselbit i kompetensutvecklingen för många ledande och spännande bolag är detta rätt uppdrag för dig!

Om rollen
Som projektkoordinator bistår du i utvecklingen av och koordinerar kompetensutvecklingsinsatser inom explosivvarusektorn. Utgångspunkten är medlemmarnas behov samt gällande regelverk. Du koordinerar och följer upp planeringen av flera parallella utbildningsprogram, konferenser och föreläsningar.
Du kommer att arbeta aktivt med samarbeten såväl inom medlemsföretagen som med externa föreläsare. Arbetet innebär också att planera och koordinera utbildningar samt konferenser, hantera inbjudningar, anmälningar och uppföljning i digitala stödsystem, bokning av lokaler, hotell, utrustning och transporter. Du bistår i sammanställning av resultat som underlag för att ständigt förbättra och utveckla utbildnings- och kompetensutvecklingsinsatserna. Du kommer att ansvara för fakturering och ekonomisk uppföljning av budget tillsammans med VD. I rollen ingår även att arbeta med enklare marknadsföring.

Vår kandidat
Du har erfarenhet av att koordinera och samordna utbildningar, konferenser eller annan verksamhet som är relevant för tjänsten. Ditt intresse för kompetensutvecklingsfrågor är stort och du har erfarenhet av att utveckla goda samarbetsformer med interna såväl som externa aktörer. Du är en van användare av IT-stöd, har goda kunskaper i Office-paketet och ekonomisk uppföljning. Det är meriterande med erfarenhet från något av marknadens digitala stödsystem för administration av utbildning och lärande. Du har lätt att kommunicera och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Du är lösningsfokuserad, utvecklingsinriktad, kreativ och har förmågan att arbeta med olika arbetsuppgifter samtidigt. Du har god pedagogisk förmåga såväl som god förmåga att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer. Du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter, har ett strukturerat arbetssätt samt driver processer framåt. Du har förmåga att självständigt planera och genomföra ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du är initiativtagande och uppnår goda resultat.

Övrigt Tillträde den 1 oktober eller enligt överenskommelse.

Kontakt

För mer information, kontakta VD Johan Petri, johan.petri@kcem.se. Vi ser fram emot din ansökan via mail till kcem@kcem.se senast den 5 juni 2022.

Tidigare nyheter



Kontakta oss

Har du frågor eller är nyfiken på oss. Är du varmt välkommen att kontakta oss!

Adress

Gammelbackavägen 1
691 51 Karlskoga

Mail

kcem(@)kcem.se